МАТЕМАТИКА ПІСЛЯ УРОКІВ

Математичний КВК 
«Чарівний світ математики»

Гімн КВК

Ведучий 1
Добрий день, дорогі друзі!
Ми радi вітати вас у цій залі!
Ведучий 2
Відомо усім
(Тут відсутні секрети)-
В школі різні
Вивчають предмети.
Ведучий 1
Наук у нас різних
Вивчають багато.
Яку ж з них ми будемо
Нині вітати?
Ведучий 2
Тобі, математико,
Наші вітання,
Це ж ти нас зібрала
Усіх на змагання.



Ведучий 1
Сучасну і давню
Науку чудову
Сьогодні у дії
Побачимо знову.
Ведучий 2
Чекають тут різні
На вас запитання,
І хитрі задачі,
Й цікаві завдання.
Ведучий 1
Питання серйозні
Та є й жартівливі,
Тож будьте уважні
І будьте кмітливі,
Ведучий 2
Щоб змагання було чесним                                                                       
Вибрали журі почесне                                                                           
Погляньмо разом з вами, друзі                                                            
Хто буде в цім почеснім крузі.
Ведучий 1

Вчитель математики  Дмитренко Віталій Григорович
Директор школи  Литвиненко Юлія В’ячеславівна
Методист відділу освіти  Бабак Наталія Григорівна

Ведучий 2
Лишилось питання
Одне з'ясувати:
Хто в конкурсі нині
У нас буде грати?

Ведучий 1
Вітаємо команду  УМЧИКИ-РОЗУМЧИКИ                 Гімн КВК – вхід команди
 

Ведучий 2
Вітаємо команду МУДРА МАКІТРА                             Гімн КВК – вхід команди


Ведучий 1
Дорогі учасники! Нехай підказкою будуть вам розум, спритність і нехай вас не підведе інтуїція. Будьте впевнені в своїх силах!

Ведучий 2
Гра починається!

Ведучий 1    Перший  конкурс називається      Привітання


Ведучий 2
Слово має команда УМЧИКИ-РОЗУМЧИКИ        


Вас вітає команда  УМЧИКИ-РОЗУМЧИКИ


Наш девіз: « Думай, пробуй i шукай, буде важко – не зiтхай! »

Ми сьогоднi тут зiбрались в конкурсах всіх вигравати
Тож затямте з нами УМЧИКАМИ  буде важко справу мати.
Команда наша не проста, цiкавиться усiм вона
Арифметичнi дiї знаємо, бо математику вивчаємо,

Ледарів у нас немає,
Хто руки не піднімає?
Вирушаймо всі у путь –
Нас цікаві речі ждуть.

Вболівальникам -  привіт!
Сміливо за нами в незнаний світ.
Ваша підтримка важлива для нас.
Вболівайте, радійте сьогодні за нас!

Святковий цей зал нас усіх об’єднав,
      У змаганнях він нині ареною став.
      Хай будуть веселі обличчя у всіх
      Девіз КВК — це КМІТЛИВІСТЬ І СМІХ !

Ведучий 2
А зараз слово надається команді МУДРА МАКІТРА 
Вас вітає команда  МУДРА МАКІТРА
  

    Наш девіз:                Міркуємо швидко!
                       Відповідаємо правильно!
                       Обчислюємо точно!
                        Змагаємося чесно!

Якщо хочеш досягнути
У житті своїм вершин,
Математику збагнути
Мусиш тонко, до глибин.

Не махай на все рукою,
Не лінуйся, а учись!                  
Бо чого навчишся в школі,
Знадобиться ще колись!


Хочем, щоб противник наш
Другом був завжди для нас! Раз!
Вболівальників сiм’я, щоб була весела. Два!
Справедливiсть від журi! Це вже три!
А ведучi прикладуть нехай усi сили
Ми знання свої покажем міцні - це чотири!
А гостям ми не дозволим нудьгувать - це вже п’ять!


Ведучий 1
   Журі готуються оцінити привітання команд, а самі команди готуються до наступного конкурсу «Розминка».

Ведучий 2
    Розминка – це проба ваших сил.
         Команди отримують однакові тестові завдання.
         Час на виконання завдань 2 хвилини.
         За кожну правильну відповідь команда отримує  1  бал.

Ведучий 1
Конкурс розпочнеться за командою журі. І через 2 хвилини команди закінчують давати відповіді.

МУЗИКА
                                                                                                                 1.Одиницею маси є:
а) 1 ц; б) 1 л; в) 1 км.
2. Кут, градусна міра якого 30°, називають:                               
а) тупим;б) розгорнутим;в) гострим.
3. Яка з мір довжини найменша:
а)дюйм;б) метр;в) дециметр.
4.Скільки розрядів у кожному класі?
а) 2; б) 3; в) 4.
5.Як називають відрізок, що сполучає вершину трикутника з серединою протилежної сторони цього трикутника?
а)Бісектриса;б)медіана;в)перпендикуляр.
6.Яке натуральне число найбільше?
а)Квадрильйон;б)не існує;в)секстильйон.
7.Яке число ділиться на всі натуральні числа без остачі?
а)100;б)1;в)0.
8.На 2 і 3 ділиться число:
а) 332; б) 774; в) 5032.
9.Якщо один із кутів прямокутного трикутника дорівнює 50°, то другий кут цього трикутника дорівнює:
а) 50°; б) 40°; в) 100°.
10.Хто з учених не грек?
а)Архімед;б)Гаус;в)Піфагор.
11.Половина числа дорівнює 15. Чому дорівнює його третина?
а) 30; б) 10; в) 5.
12.У якому трикутнику сума двох його кутів дорівнює третьому?
а)Прямокутному;
б)тупокутному;
в)рівнобедреному.
13.Годинник б'є кожну годину і відбиває стільки ударів, скільки показує годинникова стрілка. Скільки ударів відбиває годинник протягом 12 годин?
а) 12; б) 36; в) 78.
14. Який кут утворюють годинна і хвилинна стрілки годинника, коли годинник показує 6 год?
а) Розгорнутий;б)тупий;в) прямий.
15.Скільки граней має незагострений шестигранний олівець?     а) 8; б)6;в)3.
Ведучий 1  А попереду в нас наступний конкурс, який називається 
 «Дивись, не помились!»
Не поспішайте відповідь
 Давати навмання,
 Нехай допомагають
 Вам розум і знання!

Ведучий 2
Правила конкурсу:
         Команди слухають умову задачі.
         Капітан команди, яка готова відповідати, сигналізує про готовність відповіді.
         За правильну відповідь команда отримує 1 бал.
         Якщо одна команда неправильно відповіла на запитання, то право відповісти надається іншій   команді. Час на роздуми не більше 1 хвилини.
Командам зрозумілі умови конкурсу?
Тоді, вперед!

1.Цей день не за понеділком і не перед четвергом, а завтра не неділя і післязавтра не субота, а позавчора була ні середа, ні субота. Про який день тижня ідеться?
(Про неділю)

2. Два хлопчики зустрілися в вагоні потягу:
- Я завжди їду в п’ятому вагоні з хвоста потяга – сказав Вітя.
 А, я – у п’ятому від голови – заявив Сергій. Скільки вагонів в потязі?
(9)

3.Пожежників учать одягати штани за 3 секунди. Скільки штанів встигне одіти добре навчений пожежник за 5 хв.? 
 (100)

4. У сімї два сини і два батька. Скільки в сімї чоловіків?                            
   (3)

5. Чому дорівнює добуток усіх цифр?                                                                (0)

6. До двоцифрового числа дописали зліва цифру 5. На скільки при цьому збільшиться число?                                                                                     (на 500)

7. Горіло 10 свічок. Три погасили. Скільки свічок залишиться?                                             
                                       (3)

8. У трикутника відрізали 2 кути. Скільки кутів залишилось?                   
   (5)

9. У  пасажирському літаку 108 місць. На кожних двох пасажирів, що сидять у кріслах, є ще одне вільне місце. Скільки пасажирів у літаку?
                                                                                                (72 пасажири)                   
10.Гусениця за день піднімається вгору по стовбуру дерева на 3 м, а за ніч          сповзає на 1 м. Якої висоти дерево, якщо гусениця досягне його верхівки на шостий день?                                                            
                                                                     (13 метрів)                                                                                        

11. Скільки разом лапок у двох павуків, трьох жуків, двох ву­жів і трьох чижів?
         (2•8 + 3•6 + 0 + 3•2 = 16 + 18 + 6 =40 лапок.)


12. Скільки буде десятків, якщо два десятки по­множити на два десятки?
        (20 • 20 = 400 — сорок де­сятків.)

13.Трійка коней пробігла 30 км. Яку відстань про­біг кожний кінь?
(30 км.)

 14. У родині в кожного із шести братів є по сестрі. Скільки дітей у цій родині?  
      (7)

Ведучий 1
 Конкурс завершено. А зараз музикальна пауза.       
Музикальний    НОМЕР
Ведучий 1
А зараз ми попросимо журі повідомити про результати вже зіграних конкурсів.

Ведучий 1  Хто кмітливіший в команді?
Ведучий 2  Хто спритніший від усіх?
Ведучий 1  Хто нічого не боїться?
Ведучий 2  Хто вперед веде усіх?
Ведучий 1  Ви, звичайно, здогадались  це – капітани!
Ведучий 1  Запрошуються до конкурсу капітани команд.

Ведучий 2  
Правила конкурсу:
На аркуші паперу написані числа в різному порядку від 1 до 50.
Завдання:
    Капітани по черзі повинні знайти якомога більше послідовних чисел від 1 до 50 за 2 хвилини.
    Хто найбільше знайде чисел, той найспостережливий, має чудову пам’ять, вміє зосередитись на тому, що робить і принесе команді 5 балів.

Ведучий 1  Починає конкурс капітан команди МУДРА МАКІТРА  

Ведучий 1 А зараз свою спостережливість продемонструє капітан команди
                  УМЧИКИ-РОЗУМЧИКИ    

Ведучий 1   Капітани займають свої місця, а ми продовжуємо змагання.

Ведучий 2  Математика. Яка ж вона, країна математика, за словами відомих людей?

Ведучий 1
Математику вже тому треба вчити, що вона розум до порядку приводить.
 Ломоносов
Ведучий 2
Математика — гімнастика розуму.
Суворов
Ведучий 1
Натхнення потрібне в поезії, як і в геометрії.
Пушкін
Ведучий 2
Математика — цариця наук.
 Гаусс
Ведучий 1
У математиці є своя краса, як у поезії та музиці.
 Жуковський
Ведучий 2
Предмет математики настільки серйозний, що слід не пропускати нагоди зробити його трохи цікавішим.
Паскаль
Ведучий 1
    Ви вже не один рік вивчаєте математику. А чи можете ви дати означення, що це за наука, що вивчає, та навіщо нам її вивчати? Вам потрібно через 3 хвилини  повідомити свою точку зору з питання: «Для чого потрібно вивчати математику?»
Журі фіксують час.

Ведучий 2
А поки працюють команди проводиться конкурс  уболівальників
Ведучий 1
 Вболівальники, ви теж можете допомогти своїй команді. Вам потрібно знайти відповіді на математичні загадки. Учень, який знає правильну відповідь піднімає руку. Викрикувати та відповідати без дозволу ЗАБОРОНЯЄТЬСЯ.
Правильна відповідь - це 1 бал своїй команді.

Ведучий 2
Ну що ж, вперед.

 Ведучий 1
Нею довго можна йти,
Кінця краю не знайти.
І початку теж нема,
Бо ця лінія ...  (пряма)
З двох променів складається,
Що в нескінченність простягаються.
У задачах є він там і тут,
А називається він ... (кут)

Їх у підручнику багато,
Кожну треба розв’язати.
Побажаю вам удачі.
Що це, діти? Це -… ( задачі)

Загадкове, нам знайоме,
В ньому є щось невідоме.
Його треба розв’язати,
Тобто корінь відшукати.
Кожен легко, без вагання                                                                                        Відповість, що це - … (рівняння)

Якщо кутник в руки взяти,
Більший кут обмалювати,
Вийде результат такий:
Кут дістанемо…  (прямий)

Нам вони допомагають,
Дій порядок визначають.
А якщо про них забудеш,
Вийде зовсім навпаки,
Пам’ятай же про … (дужки)

Чисел натуральних
В світі є багато.
З них число найбільше
Не можна назвати.
Найменше ж знати всім годиться,
І це, звичайно ж -…(одиниця).

Від числа число відняти –
Можна теж число дістати.
Знають учні й учениці:
Зветься це число…(різниця)


Ведучий 2
А зараз заслухаємо роздуми команд на тему: «Для чого потрібно вивчати математику?»
Розпочнемо на цей раз з команди УМЧИКИ-РОЗУМЧИКИ     


Ведучий 1
А тепер слово має команда МУДРА МАКІТРА      

Ведучий 1
А зараз команди та їх вболівальники можуть трішки перепочити, знову чергова музикальна пауза.                                   
Музикальний    НОМЕР
Ведучий 1
І знову запрошуємо до слова журі.


Ведучий 1 Наш наступний конкурс називається  Цікаві зважування

Ведучий 2
Команди розв’язують задачу за малюнком.
Час на розв’язування 2 хвилини.

Скільки котів важить стільки, скільки важить хлопчик?
                                                                                                                              6 котів.
Ведучий 1
Розпочали.                              
МУЗИКА

Ведучий 1

Наш наступний конкурс називається «Так чи ні».

Ведучий 2

Команди дають відповіді ТАК або НІ піднімаючи відповідні картки.
ТАК – зелена, НІ – червона.
Правильна відповідь 1 бал.
Якщо запитань немає – ВПЕРЕД.


1.     Чи правда, що Піфагор приймав участь у кулачних боях на 58 Олімпіаді,   
      яка відбулася у 548 році до нашої ери?

 (Так, він не лише приймав участь а й став переможцем).

2.     Чи правда, що Шарль Перо, автор „Червоної Шапочки”, написав казку „Кохання циркуля і лінійки”?

   (Так, є така казка у Шарля Перо).

3.     Чи вірите ви, що на могилі Галілео Галілея – видатного астронома, фізика і математика – є напис:„Він зупинив Сонце і зрушив Землю”?

( Ні, такий напис є на могилі Коперніка).


4.     Чи вірите ви, що Фалес помер від хвилювання на трибуні, спостерігаючи за боєм Піфагора на 58-й Олімпіаді?

 (Так, Фалес був постійним вболівальником на олімпійських іграх,
і під час 58-ї Олімпіади трапився цей випадок).


5.  Чи правда, що великий Піфагор сказав царю Птоломею:„В геометрії немає царської дороги”?

 (Ні, такий випадок трапився з Евклідом )

6. Чи правда, що видатний математик Архімед створив свою партію, члени          
     якої носили на грудях п'ятикутну зірку?
   (Ні, така партія була створена  Піфагором)
7.  Чи вірите ви, що перший підручник з геометрії був написаний Евклідом?      
     (Так)

Ведучий 1
Нашим командам залишилося зіграти останній конкурс. Але перед його початком попросимо журі повідомити, яка ситуація з балами на цьому етапі.


Ведучий 2
Останній конкурс називається КОНСТРУКТОР.
Командам необхідно за 3 хвилини  із запропонованого слова скласти якомога більше слів, використовуючи букви даного. А потім по черзі називати отримані слова.
Відповіді повторювати не можна. Яка команда назве більше слів та й перемогла. Все зрозуміло?

А наше слово …«ТРАНСПОРТИР». Час пішов.


Ведучий 1
А вболівальники знову можуть принести своїм командам такі важливі бали.
І знову конкурс вболівальників.


Ведучий 2
Ділення на 90 –
Не завжди, на жаль, це просто.
Якщо кут прямий зуміти
Нам на стільки поділити,
Учням всім на радість у нас вийде …(градус)

Щоб кути намалювати,
Нам його потрібно мати.
І щоб вимірять кути
Кращий прилад не знайти.
Всім кутам він командир –
Помічник наш - … (транспортир)

Чотири рівні сторони,
І кути – прямі вони.
Знають учні всі підряд,
Що фігура ця - … (квадрат)

Ця точка горда та щаслива,
Бо роль у неї особлива:
Вона куту ім’я дає,
Його сторін початком є.
Ця точка для кута єдина
І називається - … (вершина)

Повинен знати кожний учень:
Наш помічник і друг - … (підручник)

Гострий кут він переріс,
До тупого не доріс.
Як відомо, кут такий
Називається …   (прямий)

На число це – знайте, діти, -
Заборонено ділити, проте множити чудово –
Зразу ж відповідь готова.
Не роби собі проблем,
Обережним будь з …(нулем).

Є лише одне таке
Число парне і просте.
Це – запам’ятай слова –
Всім відоме число…(два).
Дія ця із плюсом дружить,
І вона важлива дуже,
Бо вона – даю вам слово –
Арифметики основа.
Щирі вам вітання
Від дії…(додавання).
Ведучий 1
А зараз заслухаємо,  які ж слова відшукали наші команди.

Ведучий 2
Першою своє слово називає команда МУДРА МАКІТРА

Ведучий 1
Перед тим як журі підведуть остаточні підсумки наших змагань до вашої уваги музикальний номер.

Музикальний    НОМЕР

Ведучий 1
Всі команди добре грали.
Хоч без досвіду гравці
Відповіді показали
Що вони в нас молодці!

Ведучий 2
За хвилиною – хвилина,
Ось і грі прийшов кінець!
Тож показуйте рахунок,             
Хто сьогодні молодець?

Слово для підведення підсумків надається журі.

Ведучий 1 Шановні учасники конкурсу, всі щиро вдячні вам за участь у грі, бо головне не перемога, а участь. Хто не виграв сьогодні, обов’язково виграє наступного разу.

Ведучий 2 На цьому наш конкурс закінчено. До наступної зустрічі!